maandag 26 september 2016

Haiku's over Genesis 28:10-22 De hemelladder...

Haiku's

De hemelladder
vertrekt uit het hemelhuis -
staat veilig en vast.

De zon ging onder,
onder zijn hoofd lag de steen -
zijn droom was hemels.

De laddersporten
gebruikt door handen, voeten
leiden naar boven.

Behoedzaam op weg
terwijl je naar de dingen
zoekt die boven zijn.

Klim op de ladder
waar jouw Vader boven staat
op jou te wachten.

Eenzaam ben je nooit.
Doe zoals de engelen:
klim op en daal neer.

Opgerichte steen
met olie overgoten
is ontzagwekkend.

Een huis, kleding, brood,
een gedenksteen gaf Hij aan mij -
een kostbaar geschenk.

Mijn God is met mij.
Hij wil mij veilig brengen
naar de overkant.

Hij verlaat mij niet,
want dat heeft Hij mij beloofd -
Eens brengt Hij mij thuis.

Maria Segers     26/9/2016
n.a.v. Genesis 28:10-22


















1 opmerking:

  1. Een mooi haiku gedicht over die bijzonder hemelladder die hemel en aarde verbindt. Ook al hebben we bedrogen zoals Jakob, dan is God er nog voor ons.
    Die hemelladder is toch pure genade. Hij zal ons thuisbrengen. Zo wordt de laddergeschiedenis een bemoediging in haiku-stijl.

    BeantwoordenVerwijderen