vrijdag 2 maart 2018

haiku + overdenking

Haiku

Leef eeuwig gezond
proef van Zijn vlees en Zijn bloed
blijf van Hem eten.

Johannes 6 vers 47-59

Overdenking:
Johannes 6:51 Ik ben het levende brood, dat uit de hemel nedergedaald is. Indien iemand van dit brood eet, zal hij in eeuwigheid leven; en het brood dat Ik geven zal, is mijn vlees, voor het leven der wereld.

Johannes 6: 56 Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem.

De Heer Jezus is neergedaald op aarde. Op Hem heeft God de Vader zijn zegel gedrukt. Hij kwam op aarde  om de wil van Zijn Vader te volbrengen nl. om eeuwig leven te schenken aan alle mensen. Hij is het Vleesgeworden Woord zoals Johannes reeds in zijn eerste hoofdstuk vertelt en dat Woord is van alles het begin!

Jezus bracht Licht en Leven aan de mensen. Zonder Hem is het donker in ons leven en gaan we dood. Op het kruis heeft Hij Zijn werk volbracht . Dat werk is nu dus volledig af! Wij hoeven niets meer te doen aan dat werk. Alleen maar te geloven in Hem die voor ons de duisternis inging en ook doodging...Hij droeg onze zondestraf. Op Hem kwam de vloek, die ons de vrede aanbrengt. 

Hij deed dat opdat wij zouden kunnen leven..voor eeuwig!!
Hij gaf Zichzelf totaal! Zijn Lichaam is het Vlees dat ons leven geeft en Zijn bloed gaf Hij opdat wij rein zouden zijn!
Zonder bloedstorting kon er geen "vergeving" plaatsvinden (Hebreeën 9: 22). Daarom moesten er in het Oude Verbond zoveel dieren worden geslacht! Maar nu vandaag is dat niet meer nodig, want ons "Paaslam" is geslacht = Jezus Christus...want Hij gaf daarvoor zijn eigen vlees en bloed!

Hij vraagt daarom om van Hem te eten en te drinken opdat we voor eeuwig zouden kunnen leven. Hij vraagt om 'IN HEM TE BLIJVEN en dan belooft Hij dat Hij ook in ons blijft  (Joh.6:56)

Wij mogen dankbaar zijn voor zulk een prachtig geschenk! Wij mogen vrij komen aan Zijn Koningstafel om te eten en te drinken.

Psalm 34:9 zegt: Smaakt en ziet dat de Here goed is; welzalig de mens die op Hem betrouwt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten