donderdag 1 maart 2018

Haiku + overdenking

Haiku

Nooit meer hongersnood
voor hen die tot Hem komen
is Hij levensbrood.

Johannes 6 vers 34-46

Overdenking: leesrooster "Het rechte spoor"
Johannes 6: 35  Jezus zeide tot hen: Ik ben het brood des levens; wie tot Mij komt, zal nimmermeer hongeren en wie in Mij gelooft zal nimmermeer dorsten.

Johannes 6: 37  Alles wat de Vader Mij geeft, zal tot Mij komen, en wie tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen.

Wat een geweldige teksten om over na te denken. Want op deze wereld is er nog veel hongersnood in sommige gebieden. Maar onze goede God wil dat niet. Er is genoeg op deze wereld en God wil graag in al onze noden rijkelijk voorzien. Maar Hij wil ook graag dat we "delen"! Voor Hem is delen = vermenigvuldigen.
Delen is krijgen! Dat hebben we reeds gelezen bij de broodvermenigvuldiging.
In Johannes 6 zien we echter dat de scharen Hem aan het zoeken zijn (vers 24) maar Hij kende hun gedachten al en zei daarom dat ze Hem zochten omdat ze van de broden hadden gegeten en verzadigd waren...ze hadden "tekenen gezien" van Hem.

Maar Hij wil graag dat we komen ... niet om tekenen te zien, maar Hij wil graag dat we zien dat "Hij wil geven" ... Hij is de goede Herder, die wil zorgen voor zijn schapen! Hij wil dat ze naar Hem komen om gevoed te worden of drinken te krijgen of rust . Hij is "DE GEVER" en wij mogen ontvangen uit Zijn Hand.

Maar wie niet komt... zal ook niets hebben!
Wie wél komt tot Hem "ONTVANGT " het broodnodige nl. spijs die nooit vergaat...en die blijft voor eeuwig.
Hemelbrood = Levensbrood = Jezus Zelf

Jezus kwam uit de hemel en daalde neer hier op aarde om ons voor altijd, voor eeuwig te voorzien in het levensnoodzakelijke: nl . in Hemzelf: in zijn Woord en in zijn Werk! Jezus Zelf heeft alles reeds voor ons volbracht aan het kruis! Op Hem heeft God zijn zegel gedrukt! Wij hoeven niets te doen! Alleen maar te "GAAN NAAR HEM DIE UITDEELT".  Het is een geschenk van boven...zoals "het manna dat als brood uit de hemel viel om hen te voeden, zodat ze geen honger meer hadden. En Hij was de Rots waaruit ze water konden drinken.

Niemand die tot Jezus gaat, wordt teruggestuurd ! Hij wil dat niemand verloren gaat. 

Ik mag God dankbaar zijn voor zo'n geschenk: nl. voor Jezus, die de zoon van de mensen wordt genoemd. Ik mag vrij tot Hem gaan en Hij belooft me eeuwig levensbrood. Is dat niet geweldig!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten