zaterdag 26 maart 2016

Paasgedicht: De Olijfbergl


De Olijfberg

De Olijfberg was Zijn geliefde plek
Hij bad, al was Hij zonder vlek
De Leraar, de Beminde en Gehate Man
Het ongezuurd Brood dat kwam en dan 

moest Hij als Paaslam worden geslacht
Zijn Vaders werk moest worden volbracht
Nu was het uur van Zijn nacht aangebroken
Vurig heeft Hij Zijn maaltijd in gang gestoken 

Zijn handen braken Zijn lichamelijk brood
Hij zat als Hoofd in het midden heel groot
en toch dronk Hij klein Zijn bloedbeker wijn
die tot Zijn nagedachtenis moest zijn 

van een nieuw verbond met reinigingsbloed
want zelfs niet één, neen niemand is er goed
allen trachten de eerste plaats te krijgen
De Haan brengt torenhoog iedereen tot zwijgen!
 

Maria Segers                          3  januari 2011

2 opmerkingen:

  1. De Paasgedachte mooi verwoord in dit gedicht.
    Het Paaslam (Jezus) bad naar Zijn Vader "Niet mijn wil maar uw wil geschiede". Daar wil ik vandaag speciaal voor danken dat de Heer Jezus de wil van de Vader heeft gedaan om zich te offeren voor heel de mensheid.
    Het gedicht snoert mijn mond ook want in mezelf ben ik niet waardig (niemand is goed) en zoals bij Petrus 3 maal de haan kraaide voor zijn ontkenning zal inderdaad voor Jezus (de Haan) ieder mond zwijgen en iedereen zal knielen wanneer we voor Zijn troon (torenhoog in de hemel) moeten verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jazeker, ook mijn mond zal gesnoerd worden als ik voor Zijn Hemelse troon op mijn knieën zal vallen!

    BeantwoordenVerwijderen