woensdag 2 maart 2016

Haiku + Hoger opgeleid Johannes 7:14-24

Haiku

Zijn prachtige leer
doet ons hogerop klimmen
op de heilsladder.

Maria Segers  2/3/2016
n.a.v. Johannes 7:16


Woordoverdenking:
Johannes 7:16 Jezus antwoordde hun en zei: Mijn leer is niet van Mij, maar van Hem die Mij gezonden heeft.

Naar aanleiding van mijn haiku:
doet ons hogerop klimmen...

Velen trachten hoog in aanzien te staan onder de mensen! Velen willen daarom graag uitblinken in de studies die ze ondernemen...de eerste te zijn in alles als dit mogelijk is, een zeer waardevol diploma halen, een beroep uitoefenen waar naar hen wordt opgekeken m.a.w. geleerd overkomen met het liefst zeer veel kennis. 

In dit gedeelte wil ik vooral de nadruk leggen op het feit dat slechts alleen Jezus Iemand was, die zonder diploma of zonder een bepaalde onderwijsinrichting te volgen of een hoog diploma te hebben behaald hier in dit gedeelte de Joden zich verbaasden over het onderwijs dat Hij gaf. 

Maar Jezus zegt hier : Mijn leer is niet van Mij, maar van Hem, die Mij gezonden heeft.

Het was een prachtige leer!

Jezus zelf klom steeds hogerop de ladder om met Zijn Vader te spreken toen Hij op aarde leefde. Maar ondertussen zit Jezus als Hogepriester, aan de rechterzijde van de troon der majesteit in de hemelen en daar verricht Hij dienst in het heiligdom, in de ware tabernakel, die de Here opgericht heeft en niet een mens. (Hebreeën 8:1-2)

Als wij opklimmen naar deze hogere regionen op de "heilsladder" dan zullen ook velen verbaasd staan over de wijze woorden, die we dan zullen uitspreken, want dan zijn het niet onze woorden, maar dan spreken we de woorden, die wij ook door Zijn Heilige Geest hier op aarde mogen doorgeven!

Hebreeën 6:19 zegt dat wij de hoop kunnen grijpen, die voor ons ligt; want haar hebben we als een anker der ziel, dat veilig en vast is, en dat reikt tot binnen het voorhangsel, waarheen Jezus voor ons als voorloper is binnengegaan. 

Gebed:

Heer, help mij om woorden te spreken als van U en te dienen als vanuit Uw kracht want van U is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in de eeuwigheid, Amen.
Dank U wel voor het gebed dat U ons leerde Heer Jezus om het Onze Vader als dagelijks gebed te leren bidden,  opdat alleen Uw Naam wordt geheiligd, opdat Uw Koninkrijk kan komen en Uw wil mag geschieden in de hemel en ook op aarde en opdat U ons heden ons dagelijks brood geeft en ons leert te vergeven onze schuldenaren, want U vergaf al onze schulden en opdat wij niet in verzoeking worden gebracht, maar van de boze worden verlost!



1 opmerking:

  1. Wat ben ik blij dat de leer van Jezus VANBOVEN komt, van De Vader, dan weten we tenminste dat het een "wijze leer" is, niet door mensen verzonnen.
    Deze leer is pas begrijpbaar als we de Geest van de Vader (Heilige Geest) die iedereen kan verkrijgen door de "WEDERGEBOORTE". Wat een zegen!

    BeantwoordenVerwijderen