zondag 20 november 2016

Gedicht: In de arena


In de arena

In de arena van mijn hoofd
weet ik wat mij is beloofd 

dat ik al strijdend moet verdergaan
soms door een lange lijdensbaan 

en al wissend moet verjagen
mijn vragen zonder klagen 

en dan leren geloven
dat Iemand kan verdoven 

alle pijn en verdriet
door Zijn hemels lied 

want Hij streed de strijd
en maakt ons geen verwijt 

In de arena werd Hij gekweld
en als Goddelijk Lam neergeveld 

maar Zijn dagen waren niet geteld
Hij werd in Zijn Koningschap hersteld.

 

Maria Segers     20/11/2016





 

 

 

2 opmerkingen:

  1. In de arena van mijn hoofd. Dat roept meteen verwachting op. Mijn hoofd is een arena, een strijdtoneel. En die strijd is een geloofsstrijd. De pijn het lijden roept vragen op. Maar we hebben toch de beloften en dan komt dat hemels lied ons hoofd binnenzingen. Hij heeft de strijd gestreden. Hij werd gekweld en geveld zodat hij onze kwellingen kon dragen. En wij zijn nog niet uitgeteld door de zware hamer. alweer graag gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank u dat u dit graag hebt gelezen...dat doet mij ook goed! Bemoedigende antwoorden die als een hemels lied mijn hoofd binnendringen, zodat ik blij kan zingen...soms in de storm van ons leven (of ook buiten, zoals vandaag in de natuur!)

    BeantwoordenVerwijderen