zondag 26 juni 2016

Gedicht: Danken en doen


Danken en doen

Ik maak wat tijd vrij
om even stil te zijn en blij
kan ik nu luisteren naar mijn Heer
want dikwijls ben ik toch zo druk in de weer! 

Stil maak ik nu mijn wensen bekend
aan Hem die mij al helemaal kent.
Hij gaf me zelfs een nieuwe naam
en bracht me met anderen saam. 

Danken en doen wat Hij zegt
dat was al tevoren voor mij weggelegd
maar ik vergeet dat soms nog wel.
Gelukkig begrijpt Hij mijn kommer en kwel. 

Maar ik mag komen zoals ik ben.
Ja dat wil Hij, opdat ik aan Hem wen
en aan zijn Woorden van Leven
zonder dat ik voor Hem hoef te beven!
 

Maria Segers             26/6/2016
 

 

2 opmerkingen:

  1. Mooi en uit het hart gegrepen. Zo ervaar ik dat nou ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie...gedeelde ervaringen doen deugd! Mogen mijn gedichten en overdenkingen jouw hart ook verwarmen!

    BeantwoordenVerwijderen