vrijdag 14 februari 2014

Gedicht: De liefde van mijn leven + Goed nieuws (overdenking)


De liefde van mijn leven
U bent voor mij
de liefde van mijn leven!
U geeft mij alles
wat ik hier wil beleven. 

Bij U mag ik komen
zoals ik ben.
Nu kan ik nog dromen
omdat ik U ken. 

Al hadden we niet gezocht
toch hebben we elkaar gevonden.
Samen gaan we nu onze tocht
in eeuwigheid verbonden. 

Maria Segers          14  februari 2010
 

Bijbeloverdenking :
Matteüs 4:23 -5:12  Goed nieuws
vers 23 En Hij trok rond in geheel Galilea en leerde in hun synagogen en verkondigde het evangelie van het Koninkrijk en genas alle ziekte en alle kwaal onder het volk.
Natuurlijk volgden direct de gesprekken tot in de naburige streken dat deze Man bijzonder "GOED NIEUWS" bracht...maar bovendien ook nog eens iedereen genas van elke kwaal! Men bracht dus allen die ernstig ziek waren van overal tot Hem!
Iedereen wilde Hem horen en zien...daarom klom Jezus, De Genezer en Predikant, tot boven op een berg en begon vandaar tot "de scharen" te spreken. Het werd een ware "BERGREDE" die telkens begon met zalig zijt gij of "gelukkig zijt gij" als ge naar deze woorden "luistert" ... maar het houdt ook wel in dat je kunt vervolgd worden of dat men over u zal kwaad spreken en over u zal liegen (vers 11) ...maar dan mag je je nog meer verheugen, zei Hij, want dan is "uw loon groot in de hemel"...want zo hebben ze de profeten voor u ook reeds vervolgd!(vers 12)
Nochtans op een dag als vandaag: "Valentijndag" kan niemand jou meer gelukkig maken dan Hij die "DE LIEFDE ZELF IS"... Hij wil slechts alleen maar de mens gelukkig zien en doen stralen van blijdschap. Hij wil overvloed schenken van kracht, van vrede, van vriendschap, aan hongerigen eten geven, aan naakten kleding, aan zieken genezing en vul zelf maar in...het is wel eens nuttig om eens te bladeren in uw bijbel ...dan kan je zelf eens lezen over zijn barmhartigheden...want die houden niet op...elke dag zijn ze nieuw...elke dag zijn ze "goed nieuws", want Hij is de zachtmoedige en nederige Dienaar die zegt: Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, want ik wil je rust geven en je lasten dragen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten