dinsdag 4 februari 2014

Gedicht: Tussen berg en dal + psalm 23


Tussen berg en dal 

Tussen berg en dal
wordt de kloof gedicht
door woorden van dichters
door helende schaduw en helder licht.
Daar reikt de bergreus de daldwerg een hand.
Daar komen mensen nader en glimlacht het heuvelland.
Daar luidt: wie goud heeft, geeft, wie kou lijdt, krijgt warmte!
Maar veel goud en warmte wordt slechts voelbaar
in de hangtuin van je dromen
of  in de morgenstond
want die heeft goud
dat verdriet stilt
in de mond! 

Goud betaalt zichzelf daar niet met oorlog! 

Maria Segers           4 februari 2014  

 

n.a.v. Psalm 23: De Heer is mijn herder 

vers 4:
Al gaat mijn weg
door een donker dal,
ik vrees geen gevaar,
want U bent bij mij,
uw stok en uw staf
die vertroosten mij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten