zondag 9 februari 2014

Gedicht: Dichter + overdenking: jubel en luister


Dichter

Nader tot de Koning Dichter
dan nader jij dichter
tot  de Stichter
van de dichter! 

Hij schrijft Zijn gedicht
van zwaargewicht
licht in mij
Hij is dichtbij! 

Mijn hand wordt vaardig
maar niet waardig
Hem te naderen
in te kaderen! 

Mijn inkt is zwart
ooit riep Hij start
nu wit schrijven
Ik wil blijven 

in jou alle dagen
oplossen alle vragen
slaap, droom, ontwaak
Ik ben het die hem maak 
 
die dichter
nader dichter
Dichter


Maria Segers
13 januari 2011

 Bijbeloverdenking:
Psalm 95    Jubel en luister

vers 6  en 7  Ga binnen, laten wij neerbuigen in aanbidding, knielen voor de Heer, onze Maker. Ja, Hij is onze God en wij zijn het volk dat Hij hoedt, de kudde door Zijn hand geleid. Luister vandaag naar Zijn stem!

Wij allen zijn gemaakt door God. Hij is hoog verheven boven de volkeren. Hij houdt de hele wereld in zijn Hand! Zoals een bekend liedje klinkt:
"He's got the whole world in his hands, He's got the whole wide world in his hands!"
De bergen, de zee en ook het droge alles is door Hem gemaakt en door zijn handen gevormd...zoals de pottenbakker de klei vormt...zo kneedt Hij ons in Zijn Hand!
Alle talenten, gaven...ja alles wat wij bezitten, hebben wij gekregen uit Zijn lieflijke Hand!
Al mijn gedichten, die ik mag schrijven, heb ik te danken aan Hem. Hij geeft daarvoor de "inspiratie"...Hij blaast ze als het ware in mijn oren...slechts ik heb naar Hem te "LUISTEREN"...Hij spreekt door zijn Woord tot mij! God wil niet dat ik koppig ben en mijn eigen goesting doe in het leven...maar Hij heeft slechts "het goede" voor met ons allen en wil ons overvloed schenken...Hij wil liefde geven aan elke mens. Hij heeft de mensen zijn wonderen getoond! Zijn daden spreken luid!
Hij gaf Zijn eigen leven voor ons aan het kruis!

HIJ STIERF VOOR ONS, OPDAT WIJ ZOUDEN LEVEN!

Daarom kunnen wij niet anders dan zoals psalm 95:1-2 zegt:
Kom, laten wij juichen voor de Heer,
juichen voor onze rots, onze redding.
Laten wij Hem naderen met een loflied,
hem toejuichen met gezang.

Zo heb ik Hem dan vandaag genaderd op deze jubelzondag met mijn gedicht:
Dichter!...want ik wil tot Hem steeds dichter naderen als dichter(es)!
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten