dinsdag 28 juli 2015

Haiku: U komt tegemoet... + Jesaja 64:3-11

Haiku

U komt tegemoet
hun die met vreugde recht doen,
op weg aan U denkt.

Maria Segers       28 juli 2O15
n.a.v. Jesaja 64:5

Bijbelleesrooster: Jesaja 64:3-11

Jesaja 64:5  U komt hem tegemoet, die met vreugde gerechtigheid doet, hun die op uw wegen aan U denken.

Jesaja 64:6 Wij zijn allen geworden als een onreine, al onze gerechtigheden als een bezoedeld kleed; wij vielen af als de wind. Er was niemand die Uw naam aanriep, die zich beijverde om aan U vast te houden.

Niemand is er eigenlijk die God vanuit zichzelf kan vinden, want onze zonden of onze ongerechtigheden staan steeds tussen God en ons! Niemand is er zonder zonde ...maar de "tussenmuur" die tussen ons en God stond werd weggebroken door het offer dat Zijn Zoon Jezus Christus voor alle mensen heeft "Volbracht"!
God Zelf kwam naar de aarde, Hij verliet zijn paleis om naar ons tranendal te komen. Zoals ik gisteren reeds schreef: Hij kwam uit de hemel en heeft het ganse zondeprobleem voor ons opgelost, want wij waren dood door onze overtredingen en konden niet tot bij Hem komen! Hij heeft ons levend gemaakt en ons vergeven...op het kruis heeft Hij onze schuld betaald. Hij heeft daar het bewijsstuk uitgewist dat tegen ons getuigde (Coloss. 2:13-14) en daar heeft Hij openlijk gezegevierd over de duistere overheden en machten en hun wapens tegen ons afgenomen!

U komt ons tegemoet! Maar diegenen die van harte in dat kruisoffer geloven en door Uw genade hebben begrepen dat U de mensen hun schuld hebt betaald aan dat ruwhouten kruis, geloven dat ze dood waren door hun zonden en daarmee nu naar U komen om zich te laten reinigen door Uw kostbaar bloed, ja, die mogen leven voor Uw aangezicht...want U bent niet dood gebleven. U leeft nu Heer Jezus aan de rechterhand van Uw Vader en U bidt en pleit voor ons als de duivel ons weer eens opnieuw komt aanklagen. U weet het als mensen aan U denken op Uw wegen. U weet het als mensen dat met vreugde doen! U openbaart Zichzelf als mensen U van harte zoeken en zich willen laten reinigen en berouw hebben over al het onrecht ! U bent de Rechtvaardige!

Gebed: Nog voor ik naar U vroeg, Here God kende U mij. U kwam mij tegemoet met Uw wonderbaarlijke liefde. U wist dat ik verloren was, maar U hebt mij gezocht en opgetild en gedragen tot dicht bij Uw Vaderhart. Nu mag ik Uw kind zijn en U zorgt voor mij, want ik heb mij laten reinigen en mijn zonden laten afwassen door het bloed van Uw zoon. Ik ben nu vrij om met vreugde op Uw wegen aan U te denken en om Uw wil van harte te doen. Ik ben het leem en U bent de pottenbakker. U hebt Uw plannen reeds voor mij klaargemaakt, nog voor ik in de moederschoot was geweven. Maar U kwam mij tegemoet en nu mag ik op U wachten, want eens komt U terug en dan mag ik U tegemoet komen en voor altijd bij U zijn in Uw Koninkrijk! Dank U wel Heer, voor Uw vergeving en voor Uw oneindige liefde! Dank U voor de vreugde die U gaf in mijn ziel en voor de rust!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten