vrijdag 15 november 2013

Gedicht: Een hoopvolle psalm


 
Een hoopvolle psalm

O God, U bent mijn schuilplaats
en mijn toevlucht
daarom kom ik steeds tot U
wanneer ik het moeilijk heb
want U schenkt mij rust in mijn binnenste.
U vertroost mijn ziel.
Met U loop ik op een legerbende in.
U bent mijn rots en mijn burcht.
Op U stel ik mijn vertrouwen,
want U bent een heerlijke, trouwe God!

U schenkt mij de overwinning.
Wanneer het in mij stormt
dan verkwikken uw woorden mij
en U antwoordt dan steeds weer.
U maakt het dan weer stil in mij
en mijn angsten verdwijnen
als sneeuw voor de zon.
U bent mijn licht en mijn heil.
U heerst over alles
en spreekt steeds recht.
U bent toch zo een barmhartige
en ontfermende God!

Uw liefde geeft mij vleugelen.
Met U word ik niet moe.
Als ik niet meer weet hoe het verder moet
dan bent U daar, dicht bij mij.
Uit U put ik dan weer nieuwe kracht en moed.
U schenkt mij nieuwe vreugde
en een nieuw lied in mijn binnenste.
U geeft mij hoop voor de toekomst.
Met U kan ik stralen van vreugde.
U bent één en al liefde en goedheid!
U verstaat en begrijpt mij, ik mag Uw kind zijn!
Uw liefde is mij geheel wonderbaar, evenals al uw werken.

Met U ben ik steeds sterk, want U bent op elke tijd
Mijn Verlosser, mijn Helper en mijn Trooster!

Maria Segers 16 oktober 2009  


Mijn gebed is dat deze zelfgeschreven psalm u troost mag geven als het eens moeilijk gaat in uw leven! Want God heeft zijn geest naar deze wereld gezonden als Helper en Trooster!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten