zondag 24 november 2013

Gedicht: Ga in vrede naar uw huis + overdenking


Ga in vrede naar uw huis
Uw schoonheid is niet met een pen te beschrijven
Liefde ben Je en volmaakt en mijn verlangen
Jij wil dat ik ben waar Jij bent in Uw huis
Respect wil ik Jou geven en blijven 

als een zegel aan Jouw hart en aan Jouw arm
want Jouw liefde is sterker dan de dood
Uw bloed, Uw opstaan is mijn leven
Ik sta nu op.  Jij houdt mij warm 

Hoopvol en in vrede mag ik heengaan
met mijn blik alleen op Jou gericht
bloeien als de bloesem tot vrucht
betrouwbaar in mijn bestaan 

 Eens kom ik in Uw vertrek binnen en thuis
terwijl ik mij neerbuig aan Uw voeten
biedt U mij Uw zegen aan en zegt:
Ga in vrede naar uw huis! 

Maria Segers                 15 mei 2013


Bijbelse overdenking:
zo.24 nov. 2013  2 Kon.5:1-19a   Een wonder van genezing

vers13: De dienaren van Naäman, de legeroverste van de koning van Aram, spraken tot hem: Mijn vader, had de profeet u iets moeilijks opgedragen, zoudt gij dat dan niet doen? Hoeveel te meer nu hij tot u zegt: Baad u en gij zult rein worden.

Onze God vraagt geen moeilijke dingen van ons, maar als Hij ons een opdracht geeft, dan verlangt Hij er wel naar dat wij Hem gehoorzamen. Zijn geboden zijn niet zwaar. Hij heeft wel niet graag dat we over zijn opdrachten kwaad worden,(vs.11) maar ze met blijdschap zullen uitvoeren. Hij wil ook niet dat we onze rug keren naar Hem als Hij ons iets gebiedt. (vs.12)

Hier zien we in dit gedeelte  dat Elisa, de man Gods of de profeet, een bode tot Naäman zend met de opdracht: Ga heen en baad u zevenmaal in de Jordaan, dan zal uw lichaam weer gezond worden en gij zult rein zijn. (vs.10)

God heeft ons ook zijn bode gezonden: nl. Zijn Zoon, de Heer Jezus met de opdracht: geloof en gehoorzaam Hem en doe wat Hij van u vraagt en volg Zijn voetspoor...dan word je gezond en rein.
Was u in Zijn bloed, want zonder bloedstorting, geschiedt er geen vergeving (Hebr.9:22).
Hij is Het Lam van God, dat de zonden van de wereld op Zich heeft genomen, aan het kruis. Hij heeft alle mensen zo lief dat Hij Zijn eigen leven daarvoor heeft gegeven. Hij is onze Redder en onze Heelmeester. Hij schenkt graag vergeving aan de mensen die berouw hebben over hun overtredingen. Hij is "De Vredevorst". Als wij onze zonden belijden zegt Hij: Ga in vrede!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten