maandag 27 januari 2014

Gedicht: Ik blijf...


Ik blijf…


Ik blijf jouw naam aanbevelen
          topwijntje
Het is een klinkende naam
          op de wijnkaart
de allerbeste kwaliteit 
 

Ik blijf jouw brood serveren
           huisgebakken
Het smaakt overheerlijk
           thuisgekomen
na de alledaagse drukte 
 

Ik blijf jouw kruiden doseren
           natuurgetrouw
zijn ze niet te sterk of te flauw
           smaken verschillen
Ik luister naar de chef-kok 
 

Ik blijf jouw woorden spreken
           vakkundig
met overleg van raadgevers
           uit jouw zaak
Jij bent tenslotte de beheerder 
 

Ik blijf toezien in jouw werkterrein
            halsuitreikend
aanprijzend, vragend en dienend
            prijsbewust
van al uw kostbaar bezit 
 

Verlangend  naar genadeloon
             uit jouw bedrijf
                   Ik blijf   

Maria Segers                          11 juni 2010   



In het bijbelleesrooster van vandaag staat: 
Spreuken 1:1-19   Wees geen meeloper! 

vers 15 ...  ga niet met hen op weg, weerhoud uw voet van hun pad
vers 16 a ... want hun voeten snellen naar het kwaad
vers 18b ... en leggen een hinderlaag voor hun eigen leven 

Laten we wel meelopers worden achter Jezus Christus aan om Hem alleen te volgen in ons leven opdat het ons wél zal gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten