donderdag 9 januari 2014

Gedicht: Zoekend naar rust + overdenking


Zoekend naar rust 

Getekend en gekwetst was ik - leeg
Gebroken zocht ik overal naar rust.
Waar vind ik nog troost? - Zweeg
berouwvol toch wel zondebewust

Angstig maar vol verwachting
biddend met een stil geluid
vond ik tenslotte verzachting!
Vernieuwd door de Levensspruit! 

Gerechtigheid was zijn Naam.
Waarheid heeft Hij mij dan gegeven
en ik wandelde met Hem tesaam.
Met zijn Woord ben ik nu verweven! 

Mijn kleed omgord en voeten geschoeid
beweeg ik mij nu op zijn Levensweg.
Alleen door Jezus word ik geboeid.
Hij wil dat ik alles in zijn Handen leg. 

In afhankelijkheid verbind ik mij trouw
met liefde hoopvol naar mijn bestemming.
Met Hem voorop volg ik als vrouw  
onderdanig en zonder beklemming! 

Maria Segers          8  juni 2009

Bijbeloverdenking:
Jeremia 33: 12-26  Voor eeuwig verbonden

vers 15: In die dagen en in die tijd zal Ik aan David een Spruit van gerechtigheid doen ontspruiten, die naar recht en gerechtigheid in het land zal handelen.

In vers 12 kunnen we lezen dat het gebied er helemaal verwoest bijligt... maar God spreekt dan over een herstel...want er zal weer een weide zijn voor de herders die de schapen doen legeren. De schapen zullen weer ONDER DE HAND VAN DE TELLER DOORGAAN! (vs.13)
God doet altijd OP ZIJN TIJD (vs.15) Zijn beloften die Hij uit heeft gesproken in vervulling gaan!  IN DIE DAGEN (die dagen kent God, maar de mens niet) zal er aan David EEN SPRUIT VAN GERECHTIGHEID ontspruiten. In die dagen zal Juda verlost worden en zal Jeruzalem veilig wonen en zo zal men het noemen: DE HERE ONZE GERECHTIGHEID.

Het verbond dat God met zijn volk doet gaat altijd in vervulling.God zelf drukt het hier in zijn woord zelfs héél sterk uit! Hij zegt in vers 20: Indien gij mijn verbond aangaande de dag en de nacht kunt verbreken, zodat er geen dag en geen nacht meer zou zijn op hun tijd, dan zal ook mijn verbond met mijn knecht David verbroken worden, dat hij geen zoon meer hebben zal, die koning is op zijn troon... en Hij eindigt in vers 26 met te zeggen: want Ik zal een keer brengen in hun lot en Mij over hen ontfermen.

Hoe zondig of afvallig een volk ook kan zijn...en wij behoren daar allemaal bij... GOD WIL NIET DAT ER IEMAND VAN DE MENSHEID VERLOREN GAAT!
Maar Hij is wél een rechtvaardige God en Hij kan de zonde zomaar niet door de vingers zien...Hij is trouwens daar te Heilig voor! Maar ook ons heeft Hij verlost. Ook ons heeft Hij veilig doen wonen. Ook ons heeft Hij vergeven en gereinigd. DIE DAGEN en DIE TIJD waarover God sprak met Jeremia is voor ons reeds in vervulling gegaan! Hij heeft ZIJN SPRUIT VAN GERECHTIGHEID reeds gezonden: JEZUS CHRISTUS is reeds gekomen om alle mensen te verlossen en te bevrijden uit "hun gevangenhof van de zonde". Hij heeft Zichzelf reeds aangeboden als een geschenk, als een gave ...wij hoeven slechts ZIJN GIFT aan te nemen, te aanvaarden in ons leven...HEM KONING MAKEN EN ONSZELF IN ZIJN HANDEN LEGGEN...ONS HART WIL HIJ HEBBEN! HIJ GAF ZIJN HART EN LEVEN AAN ONS! HIJ GING DOOD VOOR ONS OPDAT WIJ ZOUDEN LEVEN!

MAAK OOK EEN OMMEKEER IN UW LEVEN ! BEGIN OPNIEUW MET HEM ! VOLG HEM! ...dan wordt ook jij verlost en bevrijd en krijg je rust en woon je veilig en ben je voor eeuwig met Hem verbonden!



 

1 opmerking:

  1. Gelukkig dat je rust in Hem gevonden hebt, zeer mooi verwoord in dit gedicht.
    Inderdaad Jezus is ons gegeven als redder van de mensheid.

    BeantwoordenVerwijderen